Tlačové správy

16.4.2018

Takmer polovica slovenských zákazníkov si vyberá predajňu potravín podľa úrovne cien

Takmer polovica slovenských zákazníkov si vyberá predajňu potravín podľa úrovne cien

TLAČOVÁ SPRÁVA

Bratislava
16. apríla 2018

Medzi zákazníkmi sú najobľúbenejšie predajne potravín, ktoré držia trvale výhodné ceny alebo ponúkajú zľavy a akčné ponuky. Dôležitá je pre spotrebiteľov tiež dostupnosť predajne alebo široký sortiment. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Mastercard pri príležitosti vyhlásenia súťaže Mastercard Obchodník roka 2017.

„Podľa 46 % opýtaných patria medzi najdôležitejšie kritériá pri výbere predajne potravín cenové faktory. Či už ide o výhodné akčné ceny alebo dlhodobo priaznivé ceny. Uviedli to ako najdôležitejší faktor výberu predajne zákazníci reťazcov Lidl a Kaufland. Ďalej spotrebitelia oceňujú predovšetkým výhodnú polohu, hlavne u predajní COOP a Billa, alebo široký sortiment v prípade reťazca Tesco,“ konštatoval Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. „Päticu najdôležitejších dôvodov na výber predajne dopĺňa ponuka kvalitného a čerstvého tovaru,“ dodal Machala.

Účastníci prieskumu majú pomerne jasno v tom, čo očakávajú od ideálneho obchodu s potravinami. Hlavnou vlastnosťou je priaznivá celková cenová úroveň, a to nezávisle od rôznych akčných zliav. Druhou požiadavkou je, aby bol tovar čerstvý. Tieto 2 parametre medzi 5 najdôležitejšími vlastnosťami predajne menovali takmer dve tretiny opýtaných. S pomerne veľkým odstupom nasledujú široký sortiment, výhodné akcie alebo čistota a poriadok v predajni. Požiadavky na ideálnu predajňu sa v jednotlivých skupinách zákazníkov líšia len minimálne, s výnimkou vyššej dôležitosti cenových faktorov pre menej majetných, veľké rodiny a obyvateľov malých sídiel.

Graf: Dôvody voľby hlavného nákupného miesta potravín

N = 1478, nakupujúci potraviny. až 5 menovaných dôvodov, v %. Výskum sa uskutočnil vo februári 2018 na reprezentatívnej vzorke 1500 respondentov internetovej populácie SR metódou on-line dopytovania.

V prípade záujmu o ďalšie informácie kontaktujte prosím:

Ogilvy Public Relations:

Lucie Pavlů, +420 602 302 502, lucie.pavlu@ogilvy.com

Milan Kříž, +420 602 266 31

Generálny partner