galéria
Supermarkety ponúkajú platby už aj cez aplikáciu. Ušetria na poplatkoch za platby kartou
Tlačové správy
24.4.2018
TLAČOVÁ SPRÁVA
Bratislava
24. apríla 2018
Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).
„V rámci súťaže Mastercard Obchodník roka oceňujeme slovenských obchodníkov a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo vzťahy so zákazníkmi. Kategórie ocenenia prechádzajú každý rok vývojom a jednou z tohoročných noviniek je kategória Millennials Obchodník roka. Víťazom sa stal obchodník, ktorý je populárny medzi generáciou Y, a zároveň ho mladí respondenti v porovnaní s ostatnými vnímajú odlišne. Stala sa ním spoločnosť New Yorker,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Ďalšou tohoročnou novinkou je rozdelenie odborovej kategórie Obchodník s odevmi a obuvou na dve samostatné kategórie. „O rastúcom záujme spotrebiteľov vyjadriť svoj názor a podporiť tak obľúbeného obchodníka svedčí počet hlasujúcich v kategórii Cena verejnosti. Tento rok sa do hlasovania zapojilo 111 442 ľudí, čo je o 31 tisíc viac ako vo vlaňajšom ročníku súťaže,“ dodal Machala.
1. Cenu v kategóriiMastercard Obchodník s potravinami 2017 vyhral vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.
2. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2017 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie 101 DROGERIE. Zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe.
3. Ocenenie v kategórii Mastercard Obchodník s odevmi 2017 vyhrala spoločnosť Reserved, na druhom mieste sa umiestnilo H&M a na treťom Pepco. Spoločnosť Reserved bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch ochota odporučiť predajňu, porovnanie s konkurenciou a splnenie očakávaní.
4. Víťazom kategórieMastercard Obchodník s obuvou 2017 sa stala spoločnosť DEICHMANN. Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretí obsadil Rieker. DEICHMANN zvíťazil vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.
5. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2017 sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom SportsDirect.
6. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s elektronikou 2017 sa opäť stal NAY, na druhom mieste skončila Alza.ska na treťom mieste Mall.sk. NAY je medzi zákazníkmi veľmi známy a sú k nemu lojálni.
7. CenuMastercard Obchodník s knihami 2017 získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom bux.sk/Media klub. Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej dôvere zákazníkov.
8. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 sa stalo OBI, na druhom mieste sa umiestnil HORNBACH a na treťom Super ZOO. Silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov.
9. Cenu Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 získala opäť IKEA. Na druhom mieste je JYSK a tretí sa umiestnil Merkury Market. IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.
Millennials Obchodník roka 2017
Mastercard inicioval vznik novej kategórie Millennials Obchodník roka 2017, pretože zákazníci v tejto vekovej kategórii (20–30 let) sú veľmi sledovaní samotnými obchodníkmi. Súčasne je veľký rozdiel medzi vnímaním obchodníkov u mladých respondentov v porovnaní s ostatnými. Do hodnotenia vstupovali preto obchodníci, ktorí sa v kategórii Millennialsumiestnili na 1.–3. mieste v jednotlivých odborových kategóriách. Víťazom sa potom stal obchodník, ktorý mal najväčší pozitívny rozdiel medzi hodnotením všetkými respondentami a mileniálmi – je ním New Yorker.
Cena verejnosti
V kategóriiMastercard Cena verejnosti 2017 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich štyroch rokoch.Prvé miesto jej zabezpečilo 62 973 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 46 191 hlasmi a Panta Rhei s 42 608 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk a SMS správ od 8. januára do 31. marca 2018. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 111 442ľudí, 107 094 hlasovalo prostredníctvom internetových stránok a 4 348 poslalo súťažnú SMS. Celkovo hlasujúci udelili v ankete 871 662 platných hlasov.
Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 24. apríla 2018 v rámci konferencie Retail Summit v Bratislave.
Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2017
Absolútny víťaz - Martinus
Mastercard Obchodník s potravinami 2017 Lidl Slovenská republika
Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2017 dm drogerie markt
Mastercard Obchodník s odevmi 2017 Reserved
Mastercard Obchodník s obuvou 2017 Deichmann
Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2017 Sportisimo
Mastercard Obchodník s elektronikou 2017 NAY
Mastercard Obchodník s knihami 2017 Martinus
Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017 OBI
Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017 IKEA
Mastercard Millennials Obchodník roka 2017 New Yorker
Mastercard Obchodník roka 2017 – Cena verejnosti Lidl Slovenská republika
Prehľad výsledkov hlasovania v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017
Zdroj: www.obchodnik-roka.sk, graf zobrazuje prvých 15 miest
V prípade záujmu o ďalšie informácie kontaktujte, prosím:
Ogilvy Public Relations:
Lucie Pavlů, tel. +420 602 302 502, e-mail: lucie.pavlu@ogilvy.com
Milan Kříž, tel. +420 602 266 316, e-mail: milan.kriz@ogilvy.com
Generálny partner