galéria
Supermarkety ponúkajú platby už aj cez aplikáciu. Ušetria na poplatkoch za platby kartou
Tlačové správy
27.4.2018
Bratislava, 27. apríla 2018 – Bezkontaktná platobná služba Google Pay je na Slovensku ešte len dva mesiace, no využíva ju už 10-tisíc ľudí. Cez aplikáciu, ktorú si Slováci stiahli do svojho smartfónu a do ktorej nahrali platobné a kreditné karty, zaplatili za tovary či služby 2,8 milióna eur a zrealizovali zhruba 105-tisíc transakcií. Ide o čísla, ktoré Združeniu pre bankové karty exkluzívne poskytli všetky banky, ktoré túto službu dnes podporujú. A to Slovenská sporiteľňa, Poštová banka, J&T Banka, mBank a 365.bank. „To, že na náš trh prišiel Google Pay len potvrdzuje, že na Slovensku sú pre bezkontaktné platby priaznivé podmienky. Táto služba nás posúva vpred – do moderného sveta bez hotovosti,“ vyhlásil predseda Združenia pre bankové karty Rastislav Vallo.
Dôvodov, pre ktoré sa Google Pay teší veľkej obľube, je viacero. „Jednou z hlavných výhod je možnosť platiť priamo mobilom bez potreby nosiť so sebou peňaženku. Ďalej je to bezpečnosť – keďže sa fyzickej platobnej karte pridelí tokenizované číslo karty, a tým pádom sa minimalizuje riziko akéhokoľvek zneužitia,“objasňuje Marcela Králová, podpredseda Združenia pre bankové karty. Keďže Google Pay funguje v operačnom systéme Android, ktorý vyvinula priamo spoločnosť Google a služba je certifikovaná kartovými spoločnosťami, ktoré ju podporujú, je platenie mobilom cez službu Google Pay extrémne bezpečné a jednoduché. Plusom tiež je, že Google je aj prevádzkovateľom mapového systému Google Maps. Klient tak môže po zaplatení vidieť miesto platby. Pozitívne ohlasy na Google Pay už registrujú aj banky. „Klientom platby šetria čas a nie sú v strese, ak si náhodou zabudnú zobrať peňaženku,“ vraví Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky, podobne sa vyjadrila aj Milada Pivníková, product development expert mBank.
Bezkontaktné platby zažívajú v Európe pozitívny trend. Podľa Slovenskej bankovej asociácie je na Slovensku až 97,4 percenta terminálov pripravených prijímať bezkontaktné platby. Práve tento fakt zaraďuje Slovensko medzi svetových lídrov v bezkontaktnom platení. Krajiny s podobnou penetráciou bezkontaktných terminálov sú Česko, Poľsko a Veľká Británia.
S rozvojom technológií zákazníkov zaujíma úroveň bezpečnosti na mobilných zariadeniach. Ako objasňuje Milan Bednár, vedúci oddelenia denného bankovníctva a vkladov Slovenskej sporiteľne, v porovnaní s klasickým internetovým bankovníctvom je to mobilné rovnako bezpečné: „Samotné mobilné telefóny majú pomerne vysokú mieru bezpečnosti, ak ich klient využíva obozretne. Napríklad ak si neinštaluje si aplikácie z neznámych zdrojov, nepripája sa na nezabezpečené bezdrôtové siete a telefón si chráni prístupovým kódom, vtedy je miera bezpečnosti mobilného bankovníctva na dobrej úrovni,“vraví Milan Bednár. Ako ďalej dodáva, „mobilný telefón je zároveň veľmi osobným zariadením, ktorého stratu alebo krádež si klient veľmi rýchlo všimne a včasným kontaktovaním banky ľahko zamedzí prípadnému zneužitiu.“
Po tom, čo na Slovensko dorazil Google Pay, otáznik ešte visí nad príchodom Apple Pay či Samsung Pay. Podľa odborníkov je pre túto službu naša krajina malá, keďže trhový podiel telefónov iPhone je u nás len okolo 15 percent. Linda Gáliková, PR manažér 365.bank verí, že práve príchod a adaptácia Google Pay bude motivátorom aj pre ďalších hráčov.
Ako vnímate príchod Google Pay na Slovensko?
Marcela Králová, podpredseda Združenia pre bankové karty a vedúca vydávania kariet vo VÚB
VÚB banka má mobilné platby k dispozícii už od novembra 2014 prostredníctvom vlastnej aplikácie VÚB Wave 2 Pay. Napriek tomu podporujeme príchod služby Google Pay na Slovensko a v budúcnosti ju plánujeme poskytovať aj pre naše platobné karty. Od služby Google Pay očakávame, že vďaka jej propagácii spoločnosťou Google narastie počet užívateľov, ktorí budú využívať platenie mobilným telefónom, a výrazne sa tak zvýši aj podiel bezhotovostných platieb.
Milan Bednár, vedúci oddelenia denného bankovníctva a vkladov Slovenskej sporiteľne
Viac ako 80-percent Slovákov, ktorí vlastnia smartfón, využíva operačný systém Android, preto verím, že nová služba Google Pay má naozaj potenciál osloviť široké masy.A presne takto si v našej banke predstavujeme moderné digitálne bankovníctvo – užitočné riešenia, ktoré môže využívať čo najviac ľudí. Navyše klientom dokážu priniesť pozitívne emócie pri každodennom bankovaní, čo je pre nás tiež veľmi dôležité.
Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky
Príchod služby Google Pay na Slovensko vnímame veľmi pozitívne. Klienti, ktorí využívajú mobilné telefóny s operačným systémom Android, môžu cez službu Google Pay platiť na všetkých bezkontaktných platobných termináloch. Nielen na Slovensku, ale aj na ďalších milión predajných miestach vo svete. Odteraz nebudú potrebovať peňaženku v obchodoch, reštauráciách či na iných miestach, kde sa dá platiť bezkontaktne.
Milada Pivníková, product development expert mBank
Príchod služby Google Pay vnímame, samozrejme, maximálne pozitívne. Je to veľký technologický posun vpred. O to viac nás teší, že mbank mala spomínanú službu ako jediná banka na Slovensku plne integrovanú vo svojej vylepšenej mobilnej aplikácii.
Linda Gáliková, PR manažér 365.bank
Príchod Google Pay hodnotíme veľmi pozitívne, koniec-koncov preto sme jednou z partnerských bánk, ktoré túto službu podporujú. Ako „mobile first“ banka vidíme práve v mobilných platbách veľký potenciál a každú takúto technológiu vždy radi podporíme.
O Združení pre bankové karty
Združenie pre bankové karty pôsobí na slovenskom trhu od roku 1994. Ide o dobrovoľnú, neziskovú a jedinú platformu na Slovensku, ktorá združuje banky a nebankové subjekty, ktorých spoločným cieľom je rozvoj platobných kariet na Slovensku.V súčasnosti má ZBK 20 riadnych členov, z toho je 11 bánk a 9 nebankových subjektov. Akékoľvek ďalšie informácie či plánované podujatia nájdete na webe:www.zbk.sk.
Pre viac informácií kontaktujte:?
Petra Jamrichová, PR agentúra Nextina
E-mail: petra@nextina.sk
Mobil:+421 904 094 487