Americký Stripe je už aj na Slovensku

Bratislava, 7. október 2019 – Online trhoviská, crowdfundingové platformy, startupy, ale aj weboví developeri, ktorí tvoria e-shopy, sú od začiatku septembra vzrušení, že aj na slovenský trh prišla americká firma Stripe, ktorá ponúka jednoduché riešenia pre online platby.

Kým developeri ocenia jednoduché platby a komplexné API (rozhranie pre programovanie aplikácií) či rozsiahly ekosystém integrácií, majitelia e-shopov môžu cez túto službu prijímať platby z akejkoľvek krajiny sveta. To by im umožnilo rásť a rozširovať svoje služby do sveta.

Lákava infraštruktúra

Stripe už nie je žiadny startup. Každoročne spracováva platby v objeme miliárd dolárov po celom svete. Spoločnosti môžu prijímať platby vo viac ako 130 menách v priebehu 10 minút. Jeho zákazníci sú veľkí IT giganti, ako napríklad Google, Amazon, Uber alebo Shopify, ale aj malé startupy. Na Slovensku zatiaľ spolupracuje len s firmou FeedBear, ktorá pomáha firmám zbierať spätnú väzbu od zákazníkov.

Okrem toho môžu firmy využívať Stripe na účtovníctvo, fakturovanie, platby tretím stranám a na optimalizáciu mobilných platieb – všetko v rámci jedného prehľadného dashboardu. Používatelia Stripe majú taktiež prístup k mobilným peňaženkám ako Apple Pay a Google Pay.

Slovenská realita

Stripe nevstupuje na prázdny slovenský trh. Na Slovensku už sú roky etablované domáce platobné brány a nie je ich málo. Silní hráči sú napríklad Trust Pay, Besteron, GoPay alebo Pay 24. Všetci ponúkajú zákazníkom e-shopov  platby kartami aj okamžité online platby.

Úspech Stripu na trhu bude závisieť od toho, ako rýchlo a úspešne presvedčí slovenských obchodníkov, aby začali používať jeho systém na prijímanie a odosielanie platieb. Ako lákadlo môže slúžiť, že je to globálna platforma, ktorá nepozná hranice štátu. Výhodou je tiež jednoduchosť integrovania do e-shopu .

Podľa odborníkov jednoduchosť integrácie Stripe a  hotové riešenie by malo byť lákadlo najmä pre menšie e-shopy. „Majú veľmi variabilný spôsob implementácie, takže predpokladám, že developeri sa do nich zaľúbia,“ povedal pre TREND Peter Géc, majiteľ firmy Infinity Consulting.

Vyššie poplatky

Na druhej strane má táto americká firma vyššie poplatky z každej platby, ktoré môžu byť brzdou rýchleho rozvoja. Stripe si účtuje za každú transakciu poplatok 1,4 percenta z objemu platby plus 25 centov transakčný poplatok. Na porovnanie Napríklad Trust Pay ponúka platobnú bránu za 0,99 percent plus 20 centov z každej platby. V Besterone sa poplatky sa pohybujú od 0,9 do 1,8 percenta plus 10 až 20 centov za transakciu podľa obratu klienta.

„Účtujeme si len poplatok z transakcie, nemáme žiadne mesačné paušály. Podľa mňa je poplatok transparentný, každý platí rovnak,“ vysvetľuje pre TREND Felix Huber, riaditeľ Stripe pre strednú a východnú Európu, Blízky východ a Afriku.

Podľa odborníkov je Stripe vhodný vzhľadom na jeho biznis model a cenovú stratégiu najmä pre malé a stredné e-shopy. Veľké slovenské e-shopy majú zatiaľ zmluvne podchytené slovenskí poskytovatelia platobných brán.